SI JANTUNG HATI (:

Friday, August 29, 2014

BEBASKAH AKU?

Selamat Hari Merdeka Malaysia.
57 tahun dah.
Si tua yang sepatutnya dah matang.
Aku bangga berdewasa bersama kamu--
cuma kadang-kadang aku bodoh maksud #merdeka yang ramai laung-laungkan.
Sebab aku dah selesa.

Aku pun kibar bendera.
Aku pun raikan sama.
Esok-esok baliklah macam biasa.

Di Gaza merdeka itu pasti paling manis untuk semua.
Sebab dia orang bayar guna peluh dan darah.
Aku belajar teori dari orang cerita dan buku sejarah jer.
Bagi aku bila sebut merdeka.
 satu je.
 
 syukurlah banyak sebab kita masih boleh gelak dan ketawa.

Semoga tanah ini sentiasa keramat di atas cinta Tuhan.
Dan tetaplah sesungguhnya.
 Di sini lahirnya sebuah cinta.
 
 
 

 


Penuh rasa cinta:
Fadiela Faizal
~ Gadis biasa yang suka pada bulan + pantai & addicted with purple damn much~
 

 

No comments: